tisdag 10 januari 2017

Lavapriset i Litteratur.

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här på sistonde. Följ mig på instagram: www.instagram.com/klarawiksten eller min facebooksida: https://www.facebook.com/hjarnan.darrar för mer kontinuerliga uppdateringar om vad jag håller på med! 

Iallafall, en kul sak som hänt sen sist är att jag i oktober tilldelades Lavapriset i Litteratur 2016 som anordnas av Lava bibliotek & verkstad i Kulturhuset i Stockholm. 

Juryns motivering: 
Lavapriset i litteratur 2016 tilldelas författaren och serietecknaren Klara Wiksten som i sina serier låter läsaren hamna just där och då i det pågående stora och lilla, i det vackra och skitjobbiga. Personerna är porträtterade med en rättframhet och ärlighet som få berättare lyckas återge i synnerhet när den granskar sig själv och andra med samma lupp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar